Az MSZP-sek| vitriolos válasza| Hargitainak

2007. november 13. kedd 13:20

A baranyai szocialisták szerint nincs háború, így nem kell harcolni senkinek a vasútvonalakért. Kocsi László képviselő és Tasnádi Péter polgármester levelét az alábbiakban közöljük:

"Tisztelt Elnök Úr!

Ismételt nyílt levelével - úgy tűnik valami okból kifejezetten előnyben részesíti ezt a műfajt - és a benne megfogalmazott őszinte aggodalommal a vasúti szárnyvonalak megszüntetésével kapcsolatban - amelyek Baranya megyét is érintik - magunk is egyetértésünkről tudjuk Önt és a közvéleményt biztosítani.

Az, hogy Ön országgal világgal igyekszik tudatni, hogy ellenzéki képviselőként ismételten fellépett és „szavait hallatta" az ügyben, egyetlen pillanatra sem gondoljuk, hogy ebbéli szándéka a politikai marketing része lenne. Emlékeztetnénk azonban, hogy a MÁV terveivel kapcsolatosan magunk is hallattuk szavunkat, igaz nem kerestünk - talán hiba volt - az önéhez hasonló eszközöket, hogy tudassuk a Közzel, mi sem gondoljuk másként, mint Ön.

Pusztán a hitelesség és az emlékezet - az Ön emlékezetének frissítése okán is - engedje meg, hogy citáljak néhány az MSZP frakció által a GKM felé feltett kérdésekből és (aláhúzott sorok) az üggyel kapcsolatos állásfoglalásunkból:

„- A korábban bezárt vagy a személyforgalom szüneteltetésével fennmaradt szárnyvonalak milyen megtakarítást és hatékonyságnövelést eredményeztek a MÁV-nál?
- Nincsenek megnyugtató válaszok a tekintetben sem, hogy az érintett lakosok legalább azonos színvonalú szolgáltatást kapjanak az egyes szárnyvonalak bezárása vagy a személyforgalom szüneteltetése esetén.
- Milyen azonnali és hatékonyságnövelő lépéseket kívánnak tenni a MÁV százmilliárdos nagyságrendű veszteségeinek csökkentése és az évek óta halogatott szervezetkorszerűsítés érdekében?
A szocialista képviselők valódi közlekedési reformban érdekeltek. Nem kevesebb, hanem több, valódi változást akarnak a MÁV működésében és gazdálkodásában.
Mindezekre tekintettel az MSZP képviselőcsoportja mindaddig, amíg a fenti kérdésekre nincs megnyugtató válasz csak azon szárnyvonalak bezárásával vagy a személyforgalom szüneteltetésével ért egyet, ahol ehhez a helyi önkormányzatok hozzájárulnak ill. azzal egyetértenek, és sürgeti a MÁV gazdálkodási és szervezeti reformjának végrehajtását."

Vannak azonban ebben a kérdésben olyan racionális és megmásíthatatlan tények, amelyekkel a puszta kinyilatkoztatáson túl is kellene valamit kezdeni, de legalább megfontolni. Ezek a szárnyvonalak bizonyítottan veszteséget termelő, gyakran egy-két utassal döcögő szerelvények a pénzünkbe kerülnek.

Valamennyiünk pénzébe, adóforintjainkba. E helyütt ne firtassuk, hogy a MÁV bűne e, hogy nincs utas, vagy, hogy a legjobb szándékunk mellett sem akarnak vonatra ülni az emberek. Nincs abban nézetkülönbség köztünk, hogy a XXI-ik században

Magyarországon nem lehet olyan helyzet, hogy A-ból B-be nem lehet eljutni megfelelő tömegközlekedés híján. A legkevésbé sem gondoljuk, hogy a leszakadt térségek és az ott élők hátrányát tovább szabad növelni azzal, hogy még a mobilitásukat is korlátozzuk. De, be kellene látnunk - nekünk valamennyiünknek -, hogy a racionális megoldás, amely biztosítja a térség megfelelő mobilitási lehetőségeit, ha a nagy közös kasszából olcsóbban is megoldható, akkor az üdvözítőbb, mint a változásoktól való pánikreakció vagy annak keltése.

Elnök Úr!

A világ változik. (Még a mienk is!) Ön azt üzeni levelében, hogy nem adja fel a harcot és küzdeni fog.

Üzenjük Elnök Úr, nincs háború! Jó ideje béke van már! Mi ugyanúgy a megoldást keressük, mint Ön, legfeljebb a módszerek és az általunk igénybe vett eszközök mások.

Változatlanul mindenben támogatjuk Önt, - de csak abban - ami valóban használ és előremozdítja az itt élők életminőségét és kilátásukat egy európaibb holnapra.


Kocsi László
Országgyűlési képviselő

Tasnádi Péter
MSZP Baranya megyei elnök"